18 Kasım 2016 Cuma

KORKMA HAYATTAN!

"Ya hayatım alt üst olursa!"

Aslına bakarsanız ilk duyduğunuzda tamamen olumsuzlukları çağrıştıran bir cümle olarak gözüküyor olabilir. Mükemmel (!) giden rutin bir hayat varmış, sonra beklenmedik bir şeyler olup da bu rutin hayat bir anda rayından çıkıverse, ne ve nasıl olur?

Ama yahu nereden biliyorsun hayatının altının üstünden daha kötü olduğunu? Bilmeden, görmeden, yaşamadan nasıl peşin hükümle mahkum edebiliyorsun? Ya hayatının altı üstünden çok daha güzelse! Ve bunu görmen için sadece sabır ve zaman gerekiyorsa. Sükunet ama dik bir duruşla bekleyip görmeye değmez mi?

İlk duyduğumda gerçek bir hayat dersi dediğim; ama herkesin farklı bir şekilde bir pazarlamacı hikayesi olarak anlatılana göre;

1800'lerde bir ayakkabı şirketinin sahibi pazar araştırması yapmak üzere Afrika'ya aralıklı olarak iki pazarlamacı gönderir.Birinci pazarlamacı araştırma sonrası patronu arar ve "Burada bizim için hiçbir fırsat yok, çünkü hiç kimse ayakkabı giymiyor." der. Birkaç ay sonra giden ikinci pazarlamacı ise patronu aradığında; "Afrika'da inanılmaz fırsatlar var. Burada hiç kimsenin ayakkabısı yok." der.

Demem o ki, korkma hayattan! Ne altından ne üstünden... Farklı açılardan değerlendirip fırsat verilmeyi altı da üstü kadar hak ediyor çünkü.

Kime mi diyorum bunları? Tabi ki kendime.. Olur da bir gün kendi elimde olarak ya da olmayarak hayatım alt üst olursa diye diyorum! Korkma diyorum kendime, korkma bu hayattan...

17.11.2016 / İstanbul / Yıldız


Hiç yorum yok: